Tevékenységünk
Az egészségügyi kommunikáció területén mindent megteszünk azért, hogy a hagyományos BTL kommunikációs csatorna minél egyedibb kiaknázásával segítsük ügyfeleinket.
Az egyes tevékenységekre kattintva bővebb információt talál.
Integrált orvoskommunikációs kampányok
A mai világban különös súlya van az integrált kommunikációnak. Az integráció célja, hogy a különböző csatornákon keresztül, megalapozott, egymást erősítő, meggyőző üzenet jusson el a célcsoportokhoz, így növelve a kommunikáció hatását és hatékonyságát.
Célunk, hogy az általunk létrehozott kommunikáció illeszkedjen Megbízóink hosszú távú vállalati marketing és PR tevékenységéhez.
A kommunikációs – mix egyes elemeinek szinergiáját, az egymást támogató és felerősítő hatást kihasználva állítjuk össze kommunikációs csomagunkat, gondosan ügyelve arra, hogy a célcsoportnak egységes üzenetet adjunk át.
Az egészségügyi szektorban vállaljuk olyan integrált (elsősorban BTL) kampányok kidolgozását és lebonyolítását, ahol az adott cél érdekében a leghatékonyabb kommunikációs-mix kerül kialakításra.
Kommunikációs csomagunk kiemelten Telemarketing – Direkt marketing együttes alkalmazását tartalmazza. A személyes felkeresés Telemarketinggel és Direkt marketinggel együttesen biztosítja a folyamatos impulzust az elérni kívánt orvoscsoport felé, közvetlen, gyors, költséghatékony megoldásként. Ezen eszközök megfelelő időben történő alkalmazásának eredménye a sikeres üzenetátadás, ügyfeleink elégedettsége.
Mindezeken túl komplex CRM program megvalósítását is vállaljuk. Ezzel a módszerrel lehetőséget biztosítunk betegklub építésére, betegedukáció és közvetlen marketing aktivitás kivitelezésére is.
A gyorsan változó piaci környezetben döntő tényező a vállalatok számára a megfelelő ügyfélkezelési stratégia kiválasztása. Az eredményesség eléréséhez fokozni kell ügyfeleik elégedettségének mértékét.
Ügyfélkezelésben szerzett tapasztalatainkat az egészségügyi szektorban szerzett tudással ötvözve támogatjuk ügyfeleink értékesítési, marketing funkcióinak optimalizálását.
Ehhez komplex szolgáltatást nyújtunk elsősorban BTL megoldások formájában, de igény esetén ATL megoldásokat is szállítunk.
Telemarketing
Sokszor a célcsoport felé történő kommunikáció leghatékonyabb, költségkímélő módozata a telefonos üzenetátadás, melyben nagy tapasztalatunk van.
Az egészségügyi szektorra specializálódott operátorokkal bonyolítjuk le TM kampányainkat, főként betegek, orvosok felé.
Az egészségügyi szektorban a Telemarketing hatékony eszköz lehet például szezon előtti felkeresésre, új készítmény vagy új indikációs kör bevezetésének megerősítésére, ár- és támogatási feltételek változásainak ismertetésére. Az üzenetátadás mellett rendszerint lehetőség van a célcsoport targetálására, a meglévő orvosadatbázisok frissítésére is.
Inbound és outbound telemarketing szolgáltatásokat biztosítunk saját erőforrásból és külső partnerek bevonásával. Vállaljuk:
- Kimenő hívások lebonyolítása:
- Kutatás,
- Információ átadás
- Adatbázis frissítés, építés
- Infoline rendszer felépítése, üzemeltetése
- Telemed (orvosok/orvostanhallgatók kezelik a kimenő/bejövő hívásokat) szolgáltatás biztosítása
Direct Mail kampányok kivitelezése
A Megbízó igényeinek megfelelően teljes körű DM kampányok kivitelezését vállaljuk:
- Koncepció, stratégia kidolgozása
- Adatbázis menedzsment
- Perszonalizálás, csomagolás, postázás
- Válaszkezelés, adatrögzítés
- Kampány kiértékelés
Sms és email marketing megoldások
Rendszerünkkel olyan direkt marketing megoldást kínálunk, amellyel a legkorszerűbb formában és a lehető leggyorsabban, közvetlen módon tudnak ügyfeleink nagymennyiségű üzenetet, meghatározott célközönséghez eljuttatni.
- Perszonalizált SMS és e-mail üzenetek kiküldése
- Adatbázis biztosítása
- Válaszüzenetek fogadása, kezelése
- Statisztikák készítése
Orvosmeteorológia
Többek között háziorvosok, és különböző szakorvos csoportok számára orvosmeteorológiai szolgáltatást nyújtunk. Az orvosokat rövid szöveges üzenetben tájékoztatjuk a nagyobb frontokról és azok várható élettani hatásáról.
Orvoskonferenciák teljes körű lebonyolítása
Orvoskonferenciák teljes körű lebonyolítását a meghívástól a konferencia megszervezéséig vállaljuk.
A telemarketing tevékenység során:
- Az előzetesen kiválasztott orvosokhoz a konferenciával kapcsolatos információkat eljuttatjuk, valamint pozitív visszajelzés esetén regisztráljuk a konferencián való részvételre.
- Összeállítjuk és kezeljük a rendezvény regisztrációs adatbázisát a jelentkezésektől egészen a rendezvény végéig helyszíni regisztrációval együtt.
DM tevékenység során:
- Gondoskodunk az értesítők, meghívók, programfüzetek, valamint egyéb nyomtatványok, grafikai munkák összeállításáról, megtervezéséről, kivitelezéséről, postázásáról.
Konferencia szervezés során:
- Megtaláljuk az Ön elképzeléseinek leginkább megfelelő helyszínt.
- Magas színvonalú, igényes catering szolgáltatást nyújtunk.
- Biztosítjuk a rendezvényhez szükséges technikai eszközöket, személyzetet és felszereléseket.
- Megszervezzük a rendezvény szociális, valamint kulturális programjait is.
- Konferencia vagy rendezvény helyszínének egyedi, különleges dekorációja, díszletének felépítése.
Terápiatámogató és adherencia programok
Az általunk közvetített szakmailag, professzionálisan megalapozott betegedukációs program a hiányzó láncszem a beteg-együttműködés legmagasabb fokának, a konkordancia eléréséhez. A konkordancia alatt olyan együttműködést értünk, mikor teljes körű – a kezelés főbb jellemzőinek figyelembe vételéve – konszenzus alakul ki a páciens, a kezelőorvos, illetve az egészségügyi szakszemélyzet tagjai között.
A betegek gyógyulásának nélkülözhetetlen feltétele a terápia helyes megválasztása és a rendelt gyógyszerkészítmény a kezelőorvos utasításának és az alkalmazási előírásnak – megfelelő bevétele, azaz a beteg-együttműködés vagy compliance. Ennek jelentősége igen nagy, hiszen köztudott, hogy Magyarországon az egészségtudatos emberek aránya rendkívül alacsony, amit a kutatásaink is alátámasztanak. A betegek 50-80%-ának együttműködése nem megfelelő. Ez főként az alábbi pontokban nyilvánul meg:
- a javasolt/felírt gyógyszer ki nem váltása
- rendszertelen, rosszul megválasztott időpontban történő gyógyszerszedés
- a megkezdett terápia megszakítása
- rossz dóziskövetés
- gyógyszer- és élelmiszer interakciókkal kapcsolatos tudnivalók figyelmen kívül hagyása
A gyakorlati tapasztalatok alapján a hagyományos, passzív beteg szerepű compliance megközelítés alkalmatlan a sikeres beteg-együttműködéshez. Ezzel szemben a Pearl Hungary Kft. adherencia programjai a legkorszerűbb, betegközpontú felfogást tükrözik, melyben kifejeződik a betegnek terápiához való ragaszkodása, terápiahűsége. Itt a hangsúlyt a beteg belső motivációjára, egészségtudatosságára és gyógyulni akarására fektettük. A project így hozzájárul a perzisztencia növekedéséhez is, ami az adherencia egyik legfontosabb indikátora.
Egy jól tervezett adherence program bevezetésével, illetve javításával azonnali eredmény tapasztalható. Új betegek bevonására és a meglévő betegek megtartására is szignifikáns hatással van
Program elemek:
- adherence stratégia
- betegcsoport szegmentáció
- stakeholderek involválása és motiválása
- multi csatorna kommunikáció és innovatív eszközök
- valós érték nyújtása-flexibilitás
- folyamatos jelenlét-adatmenedzsment és megosztás
- folyamatos visszacsatolás
- non-compliance analízis
Mit tehet az egészségügyi szakszemélyzet az adherencia javításának érdekében?
- Nyerjük meg a páciens bizalmát és elégedettségét, ez önmagában jelentős lépés a jó adherencia felé vezető úton.
- A kezelés megindításakor adjunk megfelelően alapos és szakszerű tájékoztatást a páciensnek, ezzel sok kételyt eloszlathatunk.
- Sose rendeljünk úgy gyógyszert, hogy közben egy másik szakember javaslatát kritizáljuk, mivel így a saját szaktekintélyünket és az adherenciát is romboljuk.
- Győzzük meg a pácienst arról, hogy nem felesleges a gyógyszerrendelés, adjunk praktikus tanácsokat arról, hogy hogyan lehet a pirulákat rendszeresen szedni, és hívjuk fel a figyelmet a következményekre.
DRportal.hu
A DRportal.hu 2009. május 1-én indult azzal a céllal, hogy Magyarországon elsőként kínáljon egyedülálló lehetőségeket az online kommunikációban, új távlatokat nyitva az orvosszakmai kommunikáció világában.
Egyedülálló kezdeményezés
- Zárt, szakmai információs portál, a szakmai adatbázis védelme érdekében a regisztrációs adatok szűrő rendszeren mennek keresztül, így tartalmai kizárólag regisztrált, egészségügyi szakképesítéssel rendelkezők számára érhetők el.
- 13 szakterület specifikus aloldalai révén célzott kommunikáció valósítható meg.
- Szakmai kampányok rendszeres monitorozása, mérhető eredmények.
- Több mint 8 700 regisztrált, egészségügyi szakképesítéssel rendelkező tag.
- Több mint 30 orvos szakértő több mint 1000 szakmai cikke olvasható.
- Közösségépítő szerep, interaktivitás fontosságának szem előtt tartása egyedi törekvésünk.
A DRportal célja a szakemberek hiteles, minőségi és aktuális termékinformációval, kutatási eredményekkel való ellátása, illetve az orvostársadalom számára nélkülözhetetlen szakmai információk, tematikus adatbázisok egy helyen, egyszerűen hozzáférhetővé tétele. Ezt a célt elősegítve a DRportál 2013-ban csatlakozott a Networks in Health online nemzetközi egészségügyi szövetséghez.
A portál megbízható és könnyen kezelhető platformot biztosít a regisztrált tagok számára az egymás közötti kommunikációhoz.
Megbízóra szabható kampány lehetőségek
- Aloldal – Szakterület szponzoráció
- Bannerkampány, PR cikk megjelenés, link elhelyezés
- Rendszeres, akár szakterület specifikus hírlevélben való megjelenés
- e-DM – célcsoportra szabott termékspecifikus email kampány
- Nyereményjáték
- Igény szerint egyéb kampányok
A projekt az Európai Unió támogatásával és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Amennyiben Ön nem rendelkezik egészségügyi szakképesítéssel további információk megtekintéséhez kattintson ide.
A DRportal.hu megtekintéséhez kattintson ide.
Piackutatás
Napról napra újabb és újabb kihívásokra kell érdemi választ adnia a gyógyszeripari cégek vezetőinek. A termék fejlesztése, piaci bevezetése, kereskedelme, vagy éppenséggel kommunikációs támogatása során számtalan kérdés merül fel. Többek között – csak hogy néhányat említsünk:
- Hogyan kerülhetnénk kapcsolatba újabb orvosokkal, gyógyszerészekkel?
- Az orvosoknak, gyógyszerészeknek mit és hogyan mondjunk?
- Hogyan tarthatjuk meg a már partner orvosokat és gyógyszerészeket?
- Elégedettek-e velünk a partnereink?
- Mit kell tennünk, hogy még elégedettebbek legyenek?
Hiszünk benne, hogy érdemben meg tudjuk válaszolni a megbízóinknak ezeket – és az ezekhez hasonló – kérdéseket, és a gyógyszeripari szakértelmünket felhasználva speciális és testreszabott megoldásokat adunk az ügyfeleink marketing problémáira, megalapozva ezáltal a sikeres üzleti döntéseiket.
Az általunk nyújtott marketing megoldások – a teljesség igénye nélkül – a következő kérdésekre válaszolnak:
- Mely tényezők befolyásolják az orvosok gyógyszerfelírási, ill. a gyógyszerészek gyógyszeradási szokásait?
- Milyen egy adott készítmény vagy hatóanyag megítélése az orvosok, ill. gyógyszerészek között?
- Miként viszonyulnak a betegek egy adott készítményhez vagy hatóanyaghoz?
- Mitől és hogyan függ a betegek együttműködési hajlandósága?
- Milyen egy adott készítmény vagy hatóanyag piaci helyzete?
- Milyen piaci lehetőségei vannak egy adott készítménynek vagy hatóanyagnak?
- Mennyire volt hatékony a kifejtett kommunikációs tevékenység?
- Milyen dimenziók mentén célszerű képezni, fejleszteni az orvos-, ill. patikalátogatókat?
A kutatási tapasztalataink, a szakértői piacismeretünk és a tanácsadói kompetenciáink birtokában nem pusztán adatokat, grafikonokat, ábrákat, tanulmányokat biztosítunk, hanem az üzleti tervezéshez és a döntéshozatalban jól hasznosítható, azaz stratégiává konvertálható válaszokat adunk.
Teljes marketing programot nyújtunk, amelynek része, hogy a tanácsadóink a megbízóink kérdéseire adott válaszokat – a kutatás eredményeit – valós piaci környezetre értelmezik, és stratégiai irányvonalakat vázolnak fel, akciótervet készítenek elő.
Minden egyes kutatás esetében a felmerült üzleti kérdéshez igazodó módszertant használunk fel.
Ennek megfelelően a piackutatási tevékenységünk során a megbízók üzleti problémáinak megértését és feltárását segítő kvalitatív, valamint a stratégiai tervezést és az üzleti döntéseket megalapozó kvantitatív módszert alkalmazunk.
A piaci elvárásoknak megfelelően az alkalmazott módszerek eszköztárát folyamatosan bővítjük, ezáltal biztosítjuk az ügyfeleink számára az igényeik egyre magasabb szinten történő kielégítését, valamint a már meglevő partnereink sikerességét tovább növelő proaktivitást.
A kvalitatív módszereken belül nagyobb hangsúlyt kapnak a csoportos és az egyéni interjúk.
A csoportos (hagyományos fókuszcsoport, konfliktuscsoport, kreatívcsoport, kiscsoport, stb.) beszélgetések kötetlen hangulatúak, ahol a résztvevők a kutatás céljának megfelelően összeállított forgatókönyv alapján, moderátor vezetésével beszélgetnek, aminek során megosztják véleményüket egymással. Ezen kutatások elengedhetetlen feltételeként, detektívtükrös szobával rendelkezünk, ezzel biztosítjuk a kutatás minél tökéletesebb lebonyolítását, valamint a megbízók számára a beszélgetésbe történő, valósidejű betekintést.
Az egyéni (mély-, szakértői) interjúkat körültekintően kiválasztott, képzett, széles és mély tapasztalatokkal rendelkező kérdező kollégáink bonyolítják le, gondosan ügyelve arra, hogy semmilyen formában ne befolyásolják a kérdezetteket. Ezen kutatások kivitelezéséhez szükséges nyugodt, zavartalan helyszínt biztosítunk. Előre megírt, az ügyféllel egyeztetett interjúvázlat alapján (4-5 oldal hosszú, teljesen nyitott kérdések, a helyzethez alkalmazkodva teszi fel a kérdező) dolgozunk.
A kvantitatív kutatásokon belül személyes, telefonos megkérdezésen és önkitöltésen alapuló kutatásokat végzünk az adott feladatnak megfelelően. Kérdőíves kutatásaink során az adott témákhoz, kérdésekhez illeszkedő kérdőíveket állítunk össze, amelyeket nyomtatott (papíralapú) vagy elektronikus (számítógép terminál, online) formában töltenek ki. Ezen kutatások feldolgozását adatrögzítő állomásunkon, külön számítógépes rendszerrel, képzett munkatársaink végzik.
A Telemarketing tevékenységünk alapját saját call centerünk biztosítja, ahol 25, az egészségügyi szektorra specializálódott, folyamatosan tréningezett operátor végzi munkáját, mivel tudjuk, az orvosokkal való kommunikáció sajátos szaktudást igényel.
A megbízói igényeknek megfelelően végzünk szekunder kutatásokat is, melyek a primer kutatások kiegészítésére, valamint egy terület, speciális piac feltérképezésére, a tényleges forgalmi adatok (IMS) és a kutatási eredmények bővítésére, összevetésére is szolgálnak.
Mindezen piackutatások korrekt mintavételezéséhez elengedhetetlenül szükséges naprakész adatbázisokkal rendelkezünk. Meglévő adatbázisainkat folyamatosan frissítjük, ellenőrizzük, továbbá kutatásaink segítségével újabb és újabb célcsoportokat építünk be adatbázisainkba.
A kutatási eredmények bemutatását, valamint az adatok piaci értelmezését rendszerint személyes találkozókon végezzük. Ezen alkalmakkal – illetve megbízói igény felmerülése esetén későbbi időpontokban – tanácsadással segítjük az adatoknak megfelelő stratégiai döntések meghozatalát, valamint az eredmények mindennapi, üzleti folyamatokba történő beépítését.